Bezoekers willen ook slapen in de stad (NRC)

Het aantal hotels in de stad groeit sterk. Dat zal de komende jaren nog wel even doorgaan   Meer bezoekers, meer hotelkamers. Het is de stelregel van het Rotterdamse hotelwezen. Op zes nieuwe locaties in de binnenstad gingen de voorbije drie jaar de deuren open – goed

Beter eten dankzij blauwalg uit BlueCity010 (NRC)

In een rommelig hok in de kelder van voormalig Tropicana borrelt in drie erlenmeyers een groene vloeistof. Roestvrijstalen warmhoudplaat eronder, rode ledverlichting erachter. Ze bevatten spirulina, legt Tim van Koolwijk (30) uit. Een smaakloze blauwalg die „gruwelijk veel voedingsstoffen” bevat. De tot industrieel ontwerper opgeleide Delftenaar

Rotterdam doet ertoe in start-upland (NRC)

„Een ruimteschip dat ons sneller naar grotere hoogte brengt” en ,,het laatste stukje van de puzzel dat alles met elkaar verbindt.” Wethouder Maarten Struijvenberg (Leefbaar Rotterdam, werkgelegenheid) had donderdagavond in het Groot Handelsgebouw geen enkele moeite met het aan elkaar rijgen van metaforen. Want de Maasstad

Monocrafft_Meneer Geluk

Strakke sieraden uit hartje Rotterdam (NRC)

Haar sieraden verkopen zich niet via Google en de zoekterm ‘zilveren vrouwenring’, weet ze. Vandaar dat Merrel Westhoff (33), edelsmid en eigenaresse van Monocrafft, het verhaal eromheen zorgvuldig boetseert. Zowel online als bij verkooppunten in verscheidene grote steden. Op de zonverlichte werkbanken in haar atelier-aan-huis, hartje

Één dag tikken, drie keer in de krant

Voor het Financieele Dagblad schuif ik regelmatig aan bij de nieuwstafel. De plek op de redactie waar gebeurtenissen direct vertaald wordt in berichtgeving op de site. Het gaat vooral om financieel-economische zaken die buiten de portefeuille van vakredacteuren vallen of waar zij zelf niet aan

Reclameboys zijn de keuken ontgroeid (NRC)

Het zijn de mannen achter de campagne van Koningsdagfestival Oranjebitter. Ze ontwierpen de hoes van de nieuwe Golden Earring-lp. En sinds vorige week draait hun reclame voor Liga op televisie. Studio Mals, het reclamebureau van Martin van der Molen (29) en Silas Nout (27), timmert

Plantenbak voor een groenere stad (NRC)

Het was in de Franse Vogezen: werken op de boerderij in ruil voor eten en een bed. Dus peuterde Edwin de Koning (34) uren achtereen slakken tussen de biologische slaplantjes vandaan. Ook leerde hij er groenten zaaien. Zijn kantoorbaan voelde al een tijdje niet goed. Net

‘Fruittelers krijgen geen reëele prijs’ (FD)

Ceo van handelshuis Eosta haalt uit naar Albert Heijn en andere supermarkten   Volkert Engelsman is boos. De ceo van fruitimporteur Eosta vindt dat de grote supermarkten onethisch - ja, zelfs crimineel - handelen bij de verkoop van groenten en fruit. ‘Het is allemaal gericht op de

Brexit begint door te dringen tot huizenmarkt Londen (FD)

Oververhitting remt af nu buitenlanders zich terugtrekken. Amsterdam probeert een graantje mee te pikken   De angst voor een brexit begint de huizenmarkt in Londen, tot voor kort nog hét symbool van oververhitting in Europese hoofdsteden, parten te spelen. De huurprijzen zijn in augustus voor het eerst